Täällä vietellään loma-lesken arkea. Ukko lähti viikoksi etelään ja vein myös kameran mukanaan joten kuvia ei blogiini hetkeen tule. Sujuuhan se perheen yhteinen kesäloma näinkin.

Muutaman päivän olen vasta pojan kanssa kahden ollut ja tänään havahduin miettimään että olenko normaalioloissa; perus laiska, mukavuudenhaluinen vai muutenvain saamaton. Nimittäin nyt kun ollaan kahdestaan minä saan paljon enemmän aikaan ja hommat tuntuu luistavan jouhevasti. Olen oikein yllättänyt itseni kun sain siivottua keittiön melkein kaapin pohjia myöten tuossa vain ruoanlaiton yhteydessä. Tiskialtaassa ei loju astioita ja pyykiäkin olen saanut pestyä urakalla ilman hampaiden kiristystä.
Yksi asia joka ei kuitenkaan ole muuttunut on silittäminen. Se EI luonnistu edes tässä tarmokkuudessa. Äiti tule pelastamaan minut pyykkivuorelta. En voi ymmärtää miten äitini tykkää niin kovasti silittämisestä; muutama silitysgeeni tänne, kiitos.

Meillä nimittäin sattuu olemaan niin päin että mies on paljon tarkempi siisteydestä kuin minä ja usein hän pitääkin meillä huushollia jonkinlaisessa järjestyksessä. (Paitsi minun askarteluhuoneeseen hänellä ei ole asiaa). Hän ei voi esim. alkaa syömään ruokaa jos tiskipöydällä lojuu astioita tai vähintäänkin hän lakaiseen keittöin lattian ennen ruokailua. Tätä minä en ymmärrä sillä minua ei moiset jutut haittaa. Pihahommiakin tein tänään hymyssä suin ihan mahdottomasti normaaliin verrattuna. Ulkovarastoakin on siivottu ja muutama vierailu kavareiden luokse tehty.

Tästä johtuikin pohdintani tänään;
Siis olenko normaalioloissa peruslaiska kun en tunnu saavan mitään aikaiseksi?
Vai ajattelenko minä, että kyllä se ukko ne hommat hoitaa vaikka minä en tekisikään mitään, koska tiedän ettei hän voi olla sotkuisessa talossa?
Luulenko minä etten muka kerkeä kaikilta omilta harrastuksilta (kutominen, askartelu)
Ajattelenko näin kahdestaan ollessa että asiat on pakkoa hoitaa joten niistä ei edes kannata stressata tai muutenkaan ottaa paineita jolloin ne luistaa omalla painollaaan?
Laiskistunko minä toisen aikuisen ihmisen ollessa samassa talossa?
Mene ja tiedä näitäkin asioita.

Saa nähdä jatkuuko tätä vauhtia koko viikon ja mitä sitten tapahtuu kun mies palaakin kotiin.

No tilannekatsaus käsitöihin ja puutarhaan: Anopin villatakki puikoilla, kummitytölle paita virkkuukoukulla, kortteja tänään valmiiksi. Pihamaalle siirsin uusia kurjenkelloja joita löysin takametsään levinneenä. Pelastin ne äkkiä takaisin pihaani.