Sivustolla: ihanitse kysyttiin kuinka olen valmistanut kranssin ja lupasin laittaa valmistuksesta kuvia tänne sivuilleni. Joten tässä hieman selvennystä ohjeisiin.

Käytän pohjana rautaputkea, jonka olen päällystänyt kukkateipillä.
217425.jpg

Sitten teen lehdistä nippuja. Nipuissa on noin viisi lehteä, riippuu tietenkin lehtien koosta. Olen huomannut, että nippu on helpompi sitoa ja pysyy paremmin paikallaan, kun se ei ole kauhean iso.
217427.jpg

Sitten vain laittamaan nippuja sisä-, etu- ja ulkosyrjälle.
217429.jpg

217431.jpg

Lopputulos riippuu siitä kuinka tiheään laittaa nippuja.
217432.jpg

Sitten teen rautalangasta lenkin jolla kranssin voi ripustaa paikoilleen. 
Jossakin askartelukirjassa oli ohje jonka mukaan jokainen lehtinippu tulisi solmia rautalangalla ensin omaksi nipikseen ja sen jälkeen vielä pyöräyttää toisella rautalangalla pohjaan kiinni. Minä olen jättänyt sen vaiheen väliin ja laitan niput vain yhdellä rautalangalla kiinni suoraan pohjaan. Hyvin on pysynyt. Ei kun kokeilemaan vaan.